SABDA RASULULLAH SAW "AKAN TIBA SUATU ZAMAN DI MANA TIADA APA YANG BERNILAI DAN BOLEH DIGUNAKAN OLEH UMMAT MANUSIA. MAKA SIMPANLAH DINAR DAN DIRHAM (UNTUK DIGUNAKAN)" - Musnad Imam Ahmad Ibn Hambal -

"ALLAH JADIKAN DUA LOGAM YANG BERNILAI (EMAS DAN PERAK) SEBAGAI PENGUKUR KEPADA BARANGAN DAGANGAN. LOGAM INI SERINGKALI DIJADIKAN UKURAN KEKAYAAN SESEORANG. WALAUPUN ADAKALANYA BARANGAN DAGANGAN LAIN TURUT MENYIMPAN NILAI YANG TERSENDIRI, AKHIRNYA IA AKAN DIGUNAKAN UNTUK MENDAPATKAN EMAS DAN PERAK. BARANGAN DAGANGAN LAIN TERKESAN AKIBAT TURUN NAIK PASARAN, SEDANGKAN EMAS DAN PERAK TIDAK." - Ibnu Khaldun -

Monday, January 31, 2011

INTRODUCTION TO PUBLIC GOLD

Public Fine Gold International Sdn. Bhd. Dan Public Dinar Sdn. Bhd.

Untuk pengetahuan anda, satu-satunya syarikat Malaysia yang menjual emas jongkong, syiling emas dan barang kemas mereka sendiri ialah Public Fine Gold International Sdn. Bhd. Syarikat ini beralamat di:

Public Fine Gold International Sdn. Bhd.
12 E, Ground Floor, Jalan Rumbia
11900 Bukit Jambul, Penang.
http://www.publicgold.com.my
Tel: 04-6449999

Hm, jangan pula anda bertanya, Public Gold ni salah satu Dana Fund yang Public Bank punya ke? Haha…jawapannya BUKAN! Public Gold langsung takda sangkut paut dengan Public Bank. Public Gold adalah sebuah syarikat yang ditubuhkan dengan sendiri tanpa mana-mana Institusi Perbankan di Malaysia ini.

Kalau anda nak tahu, Public Gold ni ada sebuah kilang yang mengeluarkan jongkong emas mereka sendiri dan setiap emas yang dihasilkan akan disahkan ketulenannya melalui satu sijil (Certified Assayer) yang berwarna merah.



Emas Public Gold

Public Gold mengeluarkan jongkong emas mengikut berat yang berbeza dalam 4 bentuk iaitu 20 gram, 50 gram, 100 gram dan 1 kilogram. Syiling emas juga dikeluarkan dalam berat 50 gram.



Harga Emas Yang Mengikut Harga Semasa

Memang senang nak pantau harga emas Public Gold ni. Buka je websitenya, anda akan lihat satu ruang di sebelah kanan yang menunjukkan harganya sentiasa diupdate setiap 20 minit dan mengikut kadar harga pasaran semasa.

Ini memudahkan anda untuk membuat keuntungan dengan membeli pada harga yang rendah dan anda hanya perlu memantau sahaja sehingga harga jualnya naik melebihi harga yang anda beli dahulu.



Bagaimana Cara Nak Beli Emas Public Gold?

Anda ada 2 cara mudah untuk membeli emas Public Gold ini.

1. Anda hubungi mana-mana ejen Public Gold dalam Malaysia ni.
2. Anda order terus dengan hanya menghubungi Public Gold.


YANG BERADA DI CHERAS BOLEH DAPATKAN EMAS PG DARI SAYA - AYUE
019 344 5755 ...JAMINAN YANG TERBAIK UNTUK ANDA. INSYAALLAH. MULAKAN SIMPANAN EMAS ANDA SEKARANG.

Jika yang berajat nak membeli terus daripada Public Gold, anda boleh hubungi mereka di talian 04-6449999. Kos penghantaran akan dikenakan mengikut jenis berat emas yang dibeli iaitu RM10 untuk 20 gram, RM20 untuk 50 gram dan RM30 untuk 100 gram.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai cara-cara order dan membuat bayaran, anda boleh layari laman web Public Gold seperti link di bawah:-

http://www.publicgold.com.my/content/view/39/69/lang,english/

Apakah Kelebihan Emas Public Gold?

1. Harga yang dijual adalah berpatutan berbanding emas yang dikeluarkan
oleh syarikat atau institusi kewangan yang lain.
2. Jongkong emas yang dikeluarkan mempunyai 24K.(99.9 & 91.6)
3. Spread yang kecil (Cuma 5-6% sahaja)
4. Mempunyai agen yang ramai di seluruh Malaysia.
5. Public Gold memberi jaminan akan membeli semula emas mereka walaupun ada kesan
calar, guris, bengkok dan patah asalkan beratnya masih sama semasa timbangan.

6. Emas Public Gold diterima di kebanyakan Pajak Gadai Islam (Ar-Rahnu) seperti YaPeim dan Agro Bank.
7. Kad kredit juga diterima untuk proses pembayaran (tambahan 3%), tetapi perlu pergi terus di Public Gold Bukit Jambul, Penang.
8. Juga menawarkan peluang untuk sesiapa yang berhajat untuk menjadi Agen kepada produk mereka. Sesiapa yang berhajat untuk meraih keuntungan lebih dengan pelaburan emas ini, maka anda digalakkan untuk menjadi Agen Public Gold.




Pelaburan melalui Dinar Emas.

Selain membeli syiling emas dan jongkong emas, salah satu daripada emas pelaburan yang boleh dibeli di Malaysia ialah dinar emas.

1 dinar merujuk kepada syiling emas 22 Karat (emas 916) yang beratnya 4.25 gram.

Dinar emas Public Dinar Sdn. Bhd

Public Dinar – anak syarikat Public Gold menjual emas pelaburan di dalam bentuk syiling dinar. Untuk pengetahuan anda semua, dinar emas Public Dinar dikeluarkan di dalam 3 nilai iaitu:

 1 dinar
 5 dinar
 10 dinar

Anda boleh melawati laman web syarikat di www.publicdinar.com

SPESIFIKASI DINAR EMAS PUBLIC DINAR.



SIJIL KETULENAN

Seperti Jongkong Emas Public Gold, setiap pembelian dinar emas Public Dinar juga anda akan mendapat sijil ketulenan (berwarna hijau).



HARGA JUALAN PUBLIC DINAR

Harga dinar emas Public Dinar dijual mengikut harga emas pasaran antarabangsa. Jadi harganya akan berubah-ubah setiap 20 minit, sama seperti Publci Gold. Anda boleh melihat harga belian dan jualan dinar ini di laman web http://publicdinar.com/


KEBAIKAN DINAR EMAS PUBLIC DINAR:

1. Harga yang rendah – baik untuk mereka yang baru nak memulakan pelaburan
emas.
2. Spread yang rendah (5% - 6%)
3. Boleh digadaikan di Ar-rahnu
4. Design yang cantik
5. Mudah dibeli melalui agen Public Gold.

Kesimpulannya...anda boleh pilih sendiri emas jenis mana yang anda lebih minat. Samada Public Gold atau Public Dinar, kedua-duanya mampu untuk memberikan keuntungan pada pembelinya. Mulakan menyimpan emas mulai sekarang. Selamat Mencuba...!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...